Rituál tří mocností universa
Cesta k předkům
Při zahájení si účastníci vezmou ze stolku papírek, napíšou nebo nakreslí sobě srozumitelně:
- TŘI SVÉ NEJVZÁCNĚJŠÍ ŽIVOTNÍ HODNOTY
- JMÉNO VÁŽENÉHO A MILOVANÉHO PŘEDKA
Vyzvednou si i text mantry. Pokud si jej nedonesou opsaný z internetu. Je připraven pro ty, kteří přijdou do styku s klasickým nahuatlem poprvé. Znalejší by se.měli přizpůsobit je to v tekpillatolli Texcocotl (cca do 1475)
A na dobu ceremonie vypnout zvonění. Fotit a natáčet lze. Vyzvednou si svíčku a spolu s lístkem je zatím ponechají u sebe. Kdo myslí,ze by se na něj nedostalo, přinese si vlastní čajovou svíčku. Kdo chce uctít předky a Nekonečno vůní, přinese si svoji vonnou svíčku.
Účastníci budou uvítáni a požádám nejvyšší autority o ochranu čistoty rituálu a uvítám je mezi námi.
Poté se budou vzájemně zdravit účastníci.
Položí ruku na srdce svých přátel nebo jinych účastníků -vymění si svou duchovní sílu a zmnoží ji.
I kdybyste pochybovali, zdaří se to. Není to v nás, nýbrž v podstatě rituálu.
Pokud byste se chtěli více zapojit, možete bubnovat. Mohou tleskat, dupat a samozřejmě zpívat se mnou. To se naučí za dvě minuty.
PRŮBĚH :
zazpíváme si :
IPAL NEMOUANI NOJOLA TOTAJCIN
TLASOKAMAJTI TONANCIN
UEJ TONANCIN TONANCIN
UEJ TONANCIN TONANCIN
(každý verš 2x a celé 2x)
Promluvím k předkům přítomných a k autoritám – duchovnímu Mistrovi rituálu, Veliké Matce a Dárci bytí.
Společně požádáme o požehnání přítomným, o obnovení vazeb, o ozdravění přírody,vztahů a energií.
Požádáme i o mír a dobrou vůli mezi lidmi a zazpíváme si.
Je to modlitba všech žen a všech mužů vseho rodu , postavení ci majetku. VŠECH LIDÍ. A dobře vychovaný malý Azték se ji učil již s prvními slovy.
Ostatnim to taky neublíží.
Kdo se odváží klečet, může, je to intuitivní.
Navážeme konstruktivní chrámovou meditací.
Kromě Cihuamiztli ji nikdo nepoužívá, je vázána na její osobu a filosofii acolmiztli tak, jak to určil i zakladatel tohoto rituálu okolo roku 1426 našeho letopočtu.
Budou se zapalovat světla v srdcích podle zásad meditace válečníka míru na cestě jaguáří tlapky.
Jemně, avšak důsledně.
Jde o rozjímání na dané téma, rozvinutí individuálniho vnitřního příběhu podle zadání.
Každý se ponoří do sebe tak, jak mu to vyhovuje v rámci možností. Pomůcek netreba. Acolmiztli filosof se může věnovat čemukoli kdekoli. Je doma tam, kde stojí jeho srdce. Může se tedy i pohybovat v prostoru, kde se nachází mezi ostatními.
Příběh je veden rytmem, který udává můj bubínek.
Jde o sjednocení sebe sama bez vyprazdňování hlavy. Vede to k bleskovým přechodům mezi rozhraními vědomí.
V příběhu budou jen jednoduchá omezení omezení. Proto to bude stát jen mimořádné osobní úsilí.
Nakonec vyberu zenu a muže, kteří sdělí tento svůj příběh a zdůvodní jej.
Zase si zazpívali abychom dodali silu Zemi. Nyní lze zpev i procítit gesty.
Přikročíme k očistě za ucesti předků a autorit.
Účastníci přistoupí po jednom k místu, kde položí svůj papírek a na něj zapálenou svíčku.
Po ukončení zazpíváme času a prostoru a odevzdáme mu svoji sílu. Za chvíli nám bude vracena. A některým i podstatně víc.
Přijde nejen požehnání shůry. Budeme si žehnat vzájemně ! Budeme žehnat hodnotám v srdcích i autoritám rituálu. Požehnáme i klidu, síle a odpočinku předků.
A když budou předkové zlobit, tak jim vyčiním a povedu je k laskavosti vůči i zlobivým potomkům.
Kdyz budou laskaví, děkujeme jim.
Svíčky budou přeneseny na bezpečné misto k dohoření (posléze zlikviduji)
Své papírky účastníci pretrhnou a spálí na určeném místě, aby svými hodnotami posílili prostor a čas.
A ještě jedna modlitba za trvání našich potomků…..
a jako dík autoritám, ja dozpívám ještě jednu sloku a…
……máme hotovo.
S úctou
Helena Vaculíková – Cihuamiztli